YKKED 2022‐2023 ÖĞRETİM YILI BASIN AÇIKLAMASI
YENİ BİR MÜCADELE YILI BAŞLARKEN
Cumhuriyetimizin yüzüncü yılını kutlamaya hazırlanırken, ülkemiz bir kez daha
sistemdeki büyük sorunlar ile yeni eğitim öğretim yılına başlamaktadır. Her yıl
giderek büyüyen eğitim sorunlarına son yıllarda yenileri de eklenmekte,
toplumsal yaşamın sıkıntıları eğitim sistemine yansımakta ve doğal olarak
eğitimdeki sorunlar da topluma yansımaktadır.
• Eğitim ve toplumsal yaşamın birbirini etkilemesinin örneği; dernek genel
merkezimizin bulunduğu İzmir’de Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’in
İzmirlilerin büyük bir katılımıyla (2 milyon kişinin katıldığı söylenmektedir)
şenlik yaptığı, kurtuluş günü olan 9 Eylül’de ortaya çıkmıştır. Soyer’in
konuşmasında Nutuk’a atıf yaparak, vatan hainleri ile ilgili söylediklerine pek
çok kişi “ecdadımıza laf söylüyor” diye karşı çıkarak, hakaretlerde
bulunmuşlardır. Bu kişiler belli ki okudukları okullarda cumhuriyet tarihini bile
öğrenememişlerdir. Demokrasi yerine padişahlık güzellemesi yapan bu cahillerin
ortaya sürdükleri fikirlerin, gericiliklerini gözler önüne sermekten başka bir
işlevi bulunmamaktadır ama bu sözler, okullarda, en azından tarih derslerinin
niteliğininin ne kadar düştüğü konusunda veri sunmaktadır. Bu öğretim yılında
da YKKED olarak mücadelemiz; eğitimin niteliğinin yükseltilmesi ve toplumun
ileriye doğru götürülmesinde eğitimin en önemli araç olduğunun unutulmaması
yolunda olacaktır.
• Bilindiği gibi eğitim tarihimizin en önemli unsuru olan, öğrenci
emekleriyle yapılan Köy Enstitüsü mekanları halkındır ve kültürel mirastır.
Düziçi ve Pamukpınar, İvriz, Ortaklar örneklerinde olduğu gibi Köy Enstitüsü
yerleşkeleri aydınlanma düşüncesini mekansal olarak yok etmeyi isteyen iktidar
tarafından kapatılıp harabeye dönüştürülmeye çalışılmakta ya da rant için başka
kurumlara dönüştürülmektedir. Bu öğretim yılında da YKKED olarak
mücadelemiz; bu yerleşkeleri koruyarak, çocuklarımızı bilim, sanat ve müzikle
kanatlandiran egitim kurumları yaratılması adına olacaktır.
• İyi yönetilemeyen ekonomi tüm topluma pahalılık ve yoksulluk olarak
yansıdığından bu eğitim öğretim yılında da anne ve babalar çocukların okulservis masraflarına yetişememekte ve yoksulluk yüzünden okula gidemeyen,
eğitim hakkından yararlanamayan öğrenci sayısı artmaktadır. Bu öğretim yılında
da YKKED olarak mücadelemiz; eğitim hakkından herkesin yararlandığı
kamusal ve parasız eğitim için olacaktır.
• Kapatılan köy okulları nedeniyle taşımalı eğitim devam etmekte, okullar
Kur’an kurslarına çevrilmekte, siyasal iktidarın darbe deneyimine rağmen
körüklediği tarikat ve cemaatler her öğretim kademesinde, okulları ve yurtları
ele geçirmektedir. Barınma sorunları nedeniyle tarikat yurtlarına mecbur
bırakılan üniversite öğrencileri, gördükleri baskı nedeniyle canlarına
kıymaktadır. Cumhuriyetin laiklik ilkesi toplumsal yapının her alanında ayaklar
altına alınmaktadır. Bu öğretim yılında da YKKED olarak mücadelemiz; köy
okullarının yeniden eğitime açılması, üniversite öğrencilerine barınma hakkı
sağlayacak yurtların yapılması ve yok edilmeye çalışılan laiklik ilkesinin
korunması yolunda olacaktır.
• Yeni öğretim yılı başlarken, öğretmenlerin büyük çoğunluğunun karşı
çıktığı, ayrıştırıcı nitelikte bir Öğretmenlik Meslek Kanunu çıkarılmış, bu kanuna
haklı olarak tepki gösteren öğretmen örgütleri daha önce normal dönemlerde
örneği görülmemiş bir baskıyla karşılaşmış, öğretmenler alanlarda ve sendika
binalarında saldırıya uğramıştır. Bu öğretim yılında da bizim YKKED olarak
mücadelemiz; öğretmenlerin meslek onurunu yeniden kazanmaları için onlarla
birlikte karşı koyma yolunda olacaktır.
Biz YKKED olarak; laiklik için, eğitim hakkından herkesin yararlanması,
gericilikle, yoksullukla, haksızlıkla mücadelede öğretmen ve öğrencilerin
yanında olduğumuzu belirtirken, bu mücadeleyi kazanma umudumuzun çok
yükseldiğini söylemek isteriz.
Başarılı bir eğitim-öğretim-mücadele yılı olması dileğiyle..
YKKED Genel Merkez ve Şubeleri